Mirs lekker en bewust eten!

Wat eten we vandaag?

In de loop der jaren heb ik ontdekt, dat mijn lichaam niet alles lekker vind wat ik in mijn mond stop. Na lang zoeken heb ik ondertussen wel zo'n beetje mijn eigen handleiding gevonden wat ik goed kan verdragen en wat mijn lichaam minder aangenaam vind.

Die weg liep langs verschillende voedingswijzen, via ooit de Montignac methode naar de Hormoonfactor van Ralph Moorman, Oersterk van Richard de Leth, Brigitte Zink van Lekker Voedzaam, natuurgeneeswijzen, het Moerman Dieet, Bijnieruitputting dieet, Zuur-base voeding, dr. No eiwitrijke voeding, Koolhydraatarm en Ketogene voedingswijze naar Fodmap, Antidiabetes en uiteindelijk ook glutenvrij. Niet alles zit op dezelfde lijn, je komt ook tegenstellingen tegen.

Waar het uiteindelijk om gaat, is uitkomen op het voedingspatroon dat bij jou past. Ondertussen weet ik dat ik beter geen zuivel kan eten, geen varkensvlees, zeer gevoelig ben voor smaakversterkers (de ergste is E621), Fodmap gevoelig en ook intolerant voor gluten, met name tarwe en -helaas- eieren.

Niet getreurd, nog genoeg lekkere dingen te eten! Een aantal van mijn recepten deel ik op deze plek en ik vermeld erbij waarom het recept zo is samengesteld!